Tuotteiden vaihto/palautus

Palautusoikeus

ValaisinMarket tarjoaa tuotteille normaalihintaisille tuotteille ilmaisen vaihto/palautusoikeuden 30 päivän ajan.

Ilmainen vaihto- ja palautus koskee vain ensimmäistä palautusta/vaihtoa. Seuraavista veloitamme 8,90 €.

Huomaathan, että tämä ei koske poistotuotteita, mallikappaleita eikä 2-laatuisia tuotteita. Näiden tuotteiden palautuksesta perimme 8,90 € suuruisen palautusmaksun.

Maksun palautuminen

Teemme hyvityksen palautuksestasi sitten, kun palautuspaketti on saapunut varastollemme. Hyvitys tapahtuu tilauksen yhteydessä käyttämäsi maksutavan mukaan.

Kun maksunvälittäjämme Paytrail on käsitellyn palautukset, saat siitä tiedon sähköpostiisi.

Oliko paketissa jotain rikki?

Mikäli saamasi tuote on hajalla (lasi rikki tms.) ole meihin ennen palautusta yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi. Liitä viestiin mukaan kuva tuotteesta siten, että siitä näkee, miten tuote on hajalla.

Saat viestin lähettämisen jälkeen tapauskohtaiset toimintaohjeet.

Miten valitset oikean palautustavan

Valitse palautustapa toimitustapasi mukaan. Löydät tilauksesi toimitustapatiedon tilausvahvistuksesta. Toimitustapa selviää myös tilauksen mukana olleesta lähetyslistasta sekä saamastasi saapumisilmoituksesta.

Tilaus toimitettu DB Schenkerin noutopisteeseen

HUOM. DB Schenkerin kautta tehtävien palautusten kanssa on valitettavasti ilmennyt ongelmaa, etteivät noutopisteet suostu ottamaan pakettia vastaan, vaan he vaativat palautustunnusta. Schenkerin palautuksissa tällaista palautuskoodia ei tarvita.

Mikäli kassa ei suostu ottamaan palautusta vastaan pyytäkää heitä soittamaan numeroon 010 520 05. Tämä on DB Schenkerin noutopistepakettien asiakaspalvelun puhelinnumero.

Kassalla palautusta tehdessä kannattaa mainita, että kyseessä on nimenomaan Schenkerin palautus. Monissa toimipisteissä käsitellään myös muiden kuljetusyhtiöiden paketteja, jotka käyttävät toiminnassaan näitä palautuskoodeja.

    Ilmoita palautuksesta meille sähköpostitse osoitteeseen palautukset@valaisinmarket.fi. Näin tiedämme, että palautuksesi on matkalla.

    1. Täytä tilauksen mukana tulleeseen lähetyslistaan palautettavien tuotteiden määrä, ja pakkaa palautettavat tuotteet pakettiin, jossa tuotteet lähetettiin sinulle. Erityisen tärkeää on, että paketissa on edelleen kiinni alkuperäinen osoitetarra – tämän tarran avulla paketti skannataan järjestelmään, ja palautus saadaan kirjattua.

      Jos tarra on vahingoittunut niin, että viivakoodi on lukukelvoton, ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi

      Jos lähetyslistaa ei tullut tai se on hukassa, täytä paketin mukaan mikä tahansa lappu, josta selviää tietosi (nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero), tilauksen tiedot (tilausnumero), palautuspäivämäärä sekä palautettavien tuotteiden tiedot (nimi, määrä,  palautuksen syy).

    2. Kirjaa paketin päälle “PALAUTUS” ja palautusosoitteeksi WattWeGot Oy, Santaloukontie 251, 66400 Laihia.

    3. Vie paketti siihen DB Schenker toimipisteeseen, josta noudit paketin alunperin.

    4. Ota palautuksesta kuitti talteen. Kuitti toimii todistuksena palautuksesta.

      Mikäli paketti katoaa matkalla meille, eikä kuittia palautuksesta ole, emme voi tehdä palautusta tilauksestasi.

    Palautus käsitellään paketin saavuttua varastollemme.

    Tilaus toimitettu Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin

    1. Ilmoita palautuksesta meille sähköpostitse osoitteeseen palautukset@valaisinmarket.fi. Näin tiedämme, että palautuksesi on matkalla.
    2. Täytä tilauksen mukana tulleeseen lähetyslistaan palautettavien tuotteiden määrä, ja pakkaa se tuotteiden mukaan. Jos lomaketta ei tullut tai se on hukassa, voit tulostaa uuden täältä.

    Mikäli sinun ei ole mahdollista tulostaa lomaketta, täytä paketin mukaan mikä tahansa lappu, josta selviää tietosi (nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero), tilauksen tiedot (tilausnumero), palautuspäivämäärä sekä palautettavien tuotteiden tiedot (nimi, määrä, palautuksen syy).

    Voit pakata tuotteet samaan pakettiin, jossa sait ne, mutta poista siitä ensin kaikki vanhat tarrat.

    3. Mene osoitteeseen https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti ja syötä alkuperäisen lähetyksen lähetystunnus. Löydät tunnuksen sähköpostiin saamastasi toimitusvahvistuksesta sekä Postilta saamastasi saapumisilmoituksesta. Tilaa Helposti-koodi omaan sähköpostiosoitteeseesi.

    Toimi tämän jälkeen sivuston ohjeiden mukaisesti kunnes saat Helposti-tunnuksen.

    4. Kirjoita saamasi Helposti-tunnus paketin päälle osoitetietojesi sekä palautusosoitteen kanssa.

    5. Vie paketti haluamaasi Postin pisteeseen.

    6. Ota kuitti talteen. Kuitti toimii todistuksena palautuksesta.

    Palautus käsitellään palautuspaketin saavuttua varastollemme.

    Lisätietoa Postin palautuksesta saat heidän sivuiltaan.

    Tilaus toimitettu DB Schenkerin tai Postin kotiinkuljetuksella

    Ole yhteydessä meihin sähköpostitse osoitteeseen palautukset@valaisinmarket.fi ja kerro, että haluat palauttaa tuotteen. Saat tämän jälkeen tarkemmat ohjeet.

    Osapalautus

    Mikäli palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, ja pitämiesi tuotteiden arvo jää alle 100 €, pidätämme palautuksesta valitsemasi toimitustavan mukaisen toimitusmaksun. Toimitushinnat löydät toimitusehdoista.

    Palautusten käsittely

    Tuotteiden palautukset ja hyvitykset käsitellään, kun palautetut tuotteet saapuvat varastollemme.

    Mikäli tilauksen yhteydessä on käytetty kuponki, johon sisältyy esimerkiksi ehto, että se on voimassa vain yli 50 euron tilauksiin, ja palautuksen jälkeen pidettyjen tuotteiden arvo jää alle tämän, vähennämme tuon kupongin arvon palautuksesta.

    Mikäli tilaukseen on käytetty kiinteä alennuskuponki (esimerkiksi -5€), jaetaan se tilauksella olleiden tuotteiden kesken niiden hinnan mukaan, kuten tässä taulussa esitetään:

    TuoteNorm. hintaAlennus € Palautus
    Tuote 120 €2 €18 €
    Tuote 230 €3 €27 €

    Tuotteiden vaihto

    Vaihto tapahtuu tekemällä uusi tilaus haluamistasi tuotteista. Ole meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi, niin saat koodin, jolla saat vähennettyä vaihtotilauksesta alkuperäisen toimitustavan mukaisen toimitusmaksun.