Toimitusehdot

Toimitusehdot lyhyesti

Toimitusaika
1-3 päivää, ellei toisin mainita

Toimituskulut & -tavat

Nouto DB Schenkerin toimipisteestä: 5,90 €, yli 100 € tilauksiin 0 €
Nouto Postin toimipisteestä: 8,90 €, yli 100 € tilauksiin 0 €
Kirjetoimitus pientuotteille: 3 €, yli 100 € tilauksiin 0 €
Postin kotiinkuljetus: 17,90 €

Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus
30 päivää, Pakettiautomaatti-lähetyksillä 14 päivää. Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske mallikappaleita eikä 2-laatuisia tuotteita. Näiden tuotteiden palautuksesta perimme 8,90€ maksun.

Maksutavat
Kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankit
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Lasku vähintään 20€ arvoisiin tilauksiin, osamaksu vähintään 30€ arvoisiin tilauksiin (+5€ laskutuslisä)

Toimitusehdot tarkemmin:

Tilaukseksi lasketaan ainoastaan asiakkaan lähettämä tilaus, josta asiakas on saanut tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilaus siirtyy keräiltäväksi, kun maksu on vahvistettu. Heti varastosta löytyvät tuotteet pyritään lähettämään saman päivän aikana, tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaikamme on 1-3 työpäivää. ValaisinMarket ei ole vastuussa kolmannen osapuolen (kuljetus, tavarantoimittaja) toimista aiheutuneista viivästyksistä.

Ennakkotilatut tuotteet lähetämme heti, kun tuote on saapunut varastolle. Mikäli samalla tilauksella on sekä ennakkotuotteita että varastosta löytyviä tuotteita, lähetämme koko tilauksen, kun ennakkotilatut tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Jos haluatte varastosta löytyvät tuotteet kuitenkin heti, tehkää näistä tuotteista erillinen tilaus.

Toimituskulut ja -tavat
Toimituskulumme DB Schenkerin noutopistepaketeille on 5,90 €, ja Posti noutopistepaketeille 8,90€. Yli 100 euron tilaukset toimitamme veloituksetta. Toimitamme tuotteet valitsemaanne noutopisteeseen. Postin kotiinkuljetus on 17,90€, ja voit valita osoitteeksi myös esimerkiksi toimistosi.

Pienille tuotteille, kuten kristalleille, on valittavissa kirjetoimitus hintaan 3,00€. Huomaathan, että kirjetoimituksissa ei ole seurantakoodia.

Toimitusalue
Manner-Suomi, emme toistaiseksi toimita Ahvenanmaalle.

Maksaminen verkkokaupassa
Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy).

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Maksaminen Siirto-sovelluksilla

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

Maksaminen laskulla ja erämaksulla

Joustoa maksuaikaan laskulla tai erämaksulla

Lasku ja erämaksu antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista ennen sen maksamista. Voit maksaa ostoksesi kerralla laskulla tai valita kertaluoton, jossa valitset sinulle parhaiten sopivan maksuajan ja kuukausierät.

Laskulla maksuaikaa

Laskulla saat 14 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi, joten voit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen maksamista. Maksutapa on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma on 20–2000 euroa. Maksimisumma voi olla myös tätä suurempi, mikäli siitä on erikseen sovittu Collector Bankin ja kauppiaan kesken. Päivitä summa tarvittaessa.

Maksaaksesi laskulla tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 20 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi. Jos haluat maksaa laskun sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, voit tehdä erämaksusopimuksen osoitteessa bill.collectorpayments.fi. Sen jälkeen maksat saamallasi laskulla vain erämaksusopimuksen mukaisen ensimmäisen kuukausierän. Saat laskusi mukana lisää tietoa erämaksusta.

Erämaksulla tasoitusta talouteen

Erämaksu on kätevä tapa jakaa ostoksen vaikutusta talouteesi useammalle kuukaudelle. Tällöin valitset ostoksen yhteydessä sinulle parhaiten sopivan kuukausisumman annetuista vaihtoehdoista ja teet erämaksusopimuksen. Erämaksu on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma 30–2000 euroa. Maksimisumma voi olla myös tätä suurempi, mikäli siitä on erikseen sovittu Collector Bankin ja kauppiaan kesken. Päivitä summa tarvittaessa.

Erämaksussa on kyse kertaluotosta, joka tarkoittaa sitä, että saat sen avulla lisää maksuaikaa yhdelle ostotapahtumalle, mutta et sitoudu pysyvään luottosuhteeseen. Luotto hoidetaan sovitun ajan kuluessa maksamalla vähintään sovittu summa kuukausittain. Tutustuthan luottoehtoihin huolellisesti ennen kuin hyväksyt sopimuksen.

Erämaksuun tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen tapahtuu ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 20 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan.

Kun olet vahvistanut ostotapahtuman, saat kuukausittain laskun sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi, kunnes luotto on maksettu. Osoitteessa bill.collectorpayments.fi pääset tarkastelemaan maksusuunnitelmaasi ja tarvittaessa siirtämään maksujesi eräpäiviä. Luoton korko on 20 %. Muut luottokustannukset (kuten kk-maksu tai luoton avausmaksu) ovat päivää kohden korkeintaan 0,01% luottosopimuksen mukaisesta luoton määrästä tai luottorajasta luottosopimuksen voimassaoloajalta. Esimerkiksi todellinen vuosikorko laskettuna 1 000 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja muut luottokustannukset 3€/kk huomioiden on 30,41 %. Esimerkkiostoksen luotollinen kokonaissumma 12 kk maksuerälle on siis 1 137,85 €.

Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyvissä asioissa

Laskun ja kertaluoton myöntää Collector Payments Finland Oy. Collector Bankin asiakaspalvelu auttaa sinua kaikkiin laskuun, kertaluottoon ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa.

Verkkopalvelu: bill.collectorpayments.fi

Puhelinpalvelu: 02 2700 550 arkisin 9–17 (normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu).

Palautusten ja peruutusten käsittely

Kun palautat ostoksesi kauppiaan antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Collector Bankille automaattisesti eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Jos palautat osan ostoksistasi, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksun tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä. Näin saat siis hoidettua luoton sovittua nopeammin.

Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen, toimita henkilö- ja tiliyhteystietosi maksun palauttamiseksi sähköpostitse osoitteeseen rahanpalautus@collectorpayments.com, otsikolla Collector Payments Finland Oy/suorituksen palautus.

Henkilötiedot ja luottopäätös

Laskuun ja erämaksuun tarvittavaa luottopäätöstä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä Collector Payments Finland Oy varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietorekisteristä, onko sinulla maksuhäiriömerkintöjä. Saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa myös mahdollinen historiasi Collector Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä tarkemmin sen perusteluista Collector Bankin asiakaspalvelusta. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin.

Maksutapaa käyttäessäsi henkilöllisyytesi voidaan varmentaa pankkitunnuksillasi tupas-varmennepalvelun avulla. Varmennepalvelussa käytettävissäsi ovat pankeista Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Handelsbanken, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki, S-pankki sekä Ålandsbanken. Asiointi on mahdollista myös mobiilivarmennetta käyttämällä.

Tietosuojatiedot

Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyyn, luottopäätöksen tekemiseen, asiakassuhteen hoitamiseen ja asiakaspalveluun. Tietojen rekisterinpitäjänä on Collector Payments Finland Oy. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä hakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn.

Luottohakemuksen tasapuolisen, sujuvan ja luotettavan käsittelyn varmistamiseksi luottopäätöksemme perustuu henkilötietojesi automaattiseen käsittelyyn ja arviointiin. Sinulla on oikeus riitauttaa automaattisesti tehty luottopäätös ja pyytää hakemuksesi käsittelyä uudelleen manuaalisesti.

Lisätietoja omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi, henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta osoitteessa collector.fi/tietoa-collectorista/tietosuojasta/

Luottoehdot

Laskun ja kertaluoton myöntäjä sekä käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä on Collector Payments Finland Py, PL 79, 00101 Helsinki. Myönteisen luottopäätöksen jälkeen lasku tai kertaluotto siirtyy Collector Payments AB:lle. Lisätietoja, muun muassa vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät osoitteesta bill.collectorpayments.fi. Voit tutustua laskun ja erämaksun yleisiin luottoehtoihin ja tallentaa ne itsellesi oheisesta linkistä:
yleiset luottoehdot.
Katso myös: vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.sveapayments.fi

Tilaus-, maksu ja toimitusvahvistus
Kun olet hyväksynyt tilauksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Maksusuorituksen tehtyänne saatte maksuvahvistuksen sähköpostiinne. Toimitusvahvistuksen saatte, kun tilauksenne on käsitelty ja se on valmiina lähtemään matkaan.

Mikäli et saa näitä viestejä, tarkista, ettei sähköpostisi ole täynnä. Mikäli tietoihinne on tullut virhe, ole meihin yhteydessä asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi

Takuu
Kaikilla tuotteillamme on vuoden takuu, joka koskee valmistus- sekä materiaalivikoja.

Vaihto- ja palautusoikeus
Tuotteillamme on 30 päivän ilmainen vaihto- ja palautusoikeus. Ehjät tuotteet tulee palauttaa myyntikuntoisena ja siistinä. Täyttäkää huolellisesti tilauksenne mukana tullut vaihto- ja palautuslomake. Tuotteen hinta palautetaan maksutavan sekä mahdollisen vaihdon mukaan.

Katso tarkemmat palautusohjeet täältä>

Huom! Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske mallikappaleita eikä 2-laatuisia tuotteita. Näiden tuotteiden palautuksesta perimme 8,90€ toimitusmaksun.

Palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joihin on tehty tilauksena muutostöitä, kuten johtojen vaihtamista.

Noutamatta jätetty paketti
Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus. Mikäli paketti jätetään lunastamatta ja palautuslomake on täyttämättä, perimme lähetyksen toimitus- sekä palautuskulut seuraavasti:

Alle 100€ tilauksista perimme palautuskuluja 8,90€ sekä 10€ käsittelykuluja

Vähintään 100€ tilauksista perimme todelliset palautuskulut sekä 10€ käsittelykuluja

Asiakkaan vastuu
Asiakas on vastuussa tuotteen oikein asennuksesta. Valaisin Market ei ole vastuussa väärin asennetuista tuotteista, eikä ohjeiden laiminlyönnistä, kuten maksimitehojen noudattamisesta.

Force Majeure
Ylivoimaisen este vapauttaa Valaisin Marketin yllä mainituista ehdoista. Ylivoimaiseksi esteeksi voidaan nähdä mikä tahansa sopimuksen osapuolista riippumatonta, odottamatonta tai poikkeuksellista tapahtumaa, joka estää ehtojen täyttämisen. Tällaisena voidaan pitää esimerkiksi hirmumyrskyä, tulipaloa tai muuta onnettomuutta. Myös maksuliikenteen tai yleisen liikenteen keskeytys sekä kolmannen osapuolen (kuljetusliikenne) lakko katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi.

Ongelmatilanne
Mikäli teillä on ongelmia tilauksenne kanssa, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Sähköpostiosoitteemme on asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi