Toimitusehdot
Toimitusehdot lyhyesti
Toimitusaika
Toimitus 2-4 päivässä, ellei toisin mainita.
Toimitustavat- ja kulut
Nouto DB Schenkerin toimipisteestä: 6,90 €, yli 100 € tilauksiin 0 €
Nouto Postin toimipisteestä: 8,90 €, yli 100 € tilauksiin 0 €
Postin pikkupaketti pientuotteille: 5,90 €
DB Schenkerin kotiinkuljetus: 12,90 €
Postin kotiinkuljetus: 17,90 €
Huom: Noutopisteeseen tilatut paketit lähetämme asiakkaan pyytämään osoitteeseen. Kuljetusyhtiöt varaavat kuitenkin itselleen oikeuden tehdä päätöksiä noutopisteiden suhteen konsultoimatta meitä tai paketin tilaajaa.
Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus
30 päivää, Pakettiautomaatti-lähetyksillä 14 päivää. Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske poistotuotteita, mallikappaleita eikä 2-laatuisia tuotteita. Mikäli palautuksella on mukana näitä tuotteita perimme palautusmaksun 8,90€.
Ilmainen vaihto- ja palautus koskee vain ensimmäistä palautusta/vaihtoa. Seuraavista veloitamme 8,90 €.
Tutustu vaihto- ja palautusprosessiin täällä.
Maksutavat
ValaisinMarket.fi -verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Paytrail Oyj.
Käytössäsi ovat seuraavat maksutavat:
Kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankit
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express)
Collector-lasku, laskutuslisä 3,80 €
Toimitusehdot tarkemmin
Sisällysluettelo
- Tilauksen määrittely ja niiden käsittely
- Toimituskulut- ja tavat
- Maksaminen verkkokaupassa
- Tilaus-, maksu- ja toimitusvahvistukset
- Vaihto- ja palautusoikeus
- Noutamatta jätetty paketti
- Asiakkaan vastuu
- Tuotetakuu
- Force Majeure
- Ongelmatilanteessa
1. Tilauksen määrittely ja niiden käsittely
Tilaukseksi lasketaan ainoastaan asiakkaan lähettämä tilaus, josta asiakas on saanut tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilaus siirtyy keräiltäväksi, kun maksu on vahvistettu. Heti varastosta löytyvät tuotteet pyritään lähettämään saman päivän aikana, tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaikamme on 2-4 työpäivää. ValaisinMarket ei ole vastuussa kolmannen osapuolen (kuljetus, tavarantoimittaja) toimista aiheutuneista viivästyksistä.
Ennakkotilatut tuotteet lähetämme heti, kun tuote on saapunut varastolle. Mikäli samalla tilauksella on sekä ennakkotuotteita että varastosta löytyviä tuotteita, lähetämme koko tilauksen, kun ennakkotilatut tuotteet ovat saapuneet varastoomme.
Jos haluatte varastosta löytyvät tuotteet kuitenkin heti, tehkää näistä tuotteista erillinen tilaus.
2.Toimituskulut ja -tavat
Toimituskulumme DB Schenkerin noutopistepaketeille on 6,90 €, ja Posti noutopistepaketeille 8,90€. Yli 100 euron tilaukset toimitamme veloituksetta. Toimitamme tuotteet valitsemaanne noutopisteeseen.
DB Schenkerin kotiinkuljetus on 12,90 € ja Postin kotiinkuljetus on 17,90€. Kotiinkuljetuksen osoitteeksi voit valita myös esimerkiksi työpaikkasi.
Pienille tuotteille, kuten kristalleille, on valittavissa Pikkupaketti hintaan 5,90€. Huomioithan, etteivät kaikki kristallit ole kooltaan niin pieniä, että ne mahtuisivat pikkupakettiin.
2.1 Toimitusalue
Manner-Suomi, emme toistaiseksi toimita Ahvenanmaalle.
2.2 Kuljetusliikkeen tekemät päätökset paketin kuljetuksen suhteen
Noutopisteeseen tilatut paketit lähetämme aina asiakkaan pyytämään osoitteeseen. Kuljetusyhtiöt varaavat kuitenkin itselleen oikeuden tehdä päätöksiä noutopisteiden suhteen konsultoimatta meitä tai paketin tilaajaa. Valitettavasti emme voi tälle mitään.
3. Maksaminen verkkokaupassa
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Käytössäsi ovat seuraavat maksutavat:
Kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankit
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express)
Collector-lasku, laskutuslisä 3,80 €
3.1 Collector Lasku/Osamaksu palvelukuvaus
Collector Bank AB tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset. Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Collector Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka ilman alarajaa. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.
Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun sähköpostitse aina tilausta seuraavana pankkipäivänä ja laskulla on koroton 45 päivän maksuaika. Laskuun lisätään laskutusmaksu 2,95 euroa, mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.
Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin omilla sivuilla laskun eräpäivään mennessä. Mikäli tarvitset apua allekirjoituksen kanssa, olethan yhteydessä Collectorin asiakaspalveluun.
Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (https://oma.collector.fi).
Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.
Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.
Kaikki 18 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Collector Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.
Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Collector Bankin laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/.
Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 12 kuukauden luottoaika
Tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, osamaksun nimellinen vuosikorko 19,2 %, kuukausierän vähimmäissuuruus 85 € – 99 €, kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko 21 %, luoton kustannukset 104 € ja luottohinta 1104 €.
Sopimusehdot
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät seuraavasta linkistä:
https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät seuraavasta linkistä:
https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf
4. Tilaus-, maksu- ja toimitusvahvistus
Kun olet hyväksynyt tilauksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Maksusuorituksen tehtyänne saatte maksuvahvistuksen sähköpostiinne. Toimitusvahvistuksen saatte, kun tilauksenne on käsitelty ja se on valmiina lähtemään matkaan.
Mikäli et saa näitä viestejä, tarkista, ettei sähköpostisi ole täynnä tai ettei viestit ole menneet roskapostikansioon. Mikäli tietoihinne on tullut virhe, ole meihin yhteydessä asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi
5. Vaihto- ja palatutusoikeus
Normaalihintaisilla tuotteillamme on 30 päivän ilmainen vaihto- ja palautusoikeus. Ehjät tuotteet tulee palauttaa myyntikuntoisena ja siistinä. Täyttäkää huolellisesti tilauksenne mukana tullut vaihto- ja palautuslomake. Tuotteen hinta palautetaan maksutavan sekä mahdollisen vaihdon mukaan.
Ilmainen vaihto- ja palautus koskee vain ensimmäistä palautusta/vaihtoa. Seuraavista veloitamme 8,90 €.
5.1 Poistotuotteiden, mallikappaleiden sekä 2-laatuisten tuotteiden palautus
Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske poistotuotteita, mallikappaleita eikä 2-laatuisia tuotteita. Mikäli palautuksella on mukana näitä tuotteita perimme palautusmaksun 8,90€.
Katso tarkemmat palautusohjeet täältä>
5.2 Osapalautukset
Mikäli palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, ja pitämiesi tuotteiden arvo jää alle 100 €, pidätämme palautuksesta valitsemasi toimitustavan mukaisen toimitusmaksun.
6. Noutamatta jätetty paketti
Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus. Mikäli paketti jätetään lunastamatta ja palautuslomake on täyttämättä, perimme lähetyksen toimitus- sekä palautuskulut seuraavasti:
- Alle 100€ tilauksista perimme palautuskuluja 8,90€ sekä 10€ käsittelykuluja
- Vähintään 100€ tilauksista perimme todelliset palautuskulut sekä 10€ käsittelykuluja
7. Asiakkaan vastuu
Asiakas on vastuussa siitä, että tuote asennetaan oikein. Valaisin Market ei ole vastuussa väärin asennetuista tuotteista, eikä ohjeiden laiminlyönnistä, kuten maksimitehojen noudattamisesta.
8. Takuu
ValaisinMarket.fi antaa tuotteille vuoden takuun, joka koskee materiaali ja valmistusvirheitä.
Takuu ei koske tuotteita, joihin on asiakkaan toimesta tehty muutoksia.
9. Force Majeure
Ylivoimainen este vapauttaa Valaisin Marketin yllä mainituista ehdoista. Ylivoimaiseksi esteeksi voidaan nähdä mikä tahansa sopimuksen osapuolista riippumaton, odottamaton tai poikkeuksellinen tapahtuma, joka estää ehtojen täyttämisen. Tällaisena voidaan pitää esimerkiksi hirmumyrskyä, tulipaloa tai muuta onnettomuutta. Myös maksuliikenteen tai yleisen liikenteen keskeytys sekä kolmannen osapuolen (kuljetusliikenne) lakko katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi.
10. Ongelmatilanteessa
Mikäli tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Sähköpostiosoitteemme on asiakaspalvelu@valaisinmarket.fi